Over de helpdesk

Helpdesk alleen bereikbaar via het helpdeskformulier

Om de vragenafhandeling zo efficiënt mogelijk te laten verlopen kunnen vragen aan InfoMil gesteld worden via het helpdeskformulier. Antwoord op uw vraag krijgt u per e-mail en als het nodig is nemen wij telefonisch contact met u op.

De helpdesks Asbest en Omgevingsloket zijn ook telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 en 13.00 tot 16.30 uur via het volgende telefoonnummer: 088 797 71 02

Met welke vragen kunt u terecht?

InfoMil geeft uitleg over landelijke milieuwet- en regelgeving. Wij kunnen een klankbord zijn en bieden informatie over de stand der techniek. De aandachtsgebieden op deze site geven een goed overzicht van welke deskundigheid in huis is. Valt uw vraag buiten onze expertise dan zullen wij ons best doen om u door te verwijzen naar een andere deskundige instantie. InfoMil legt regelgeving uit; wij nemen zelf geen standpunt in. Ook kunt u niet bij ons terecht voor individueel advies. De helpdesk is alleen toegankelijk voor overheden, de website is voor iedereen toegankelijk.

Tips

Wij beseffen dat in sommige gevallen het antwoord op uw vraag op deze manier langer op zich kan laten wachten. Daarom hierbij een paar tips voor een snelle en tevreden afhandeling van uw vraag:

  • Kijk eerst op InfoMil of check de toelichting op Wetten.nl (klik op het besluit of de regeling op wettechnische informatie).
  • Het kan zijn dat door firewalls en dergelijke uw vraag niet is verzonden. Controleer daarom altijd of u een ontvangstbevestiging heeft ontvangen.
  • Wilt u iemand spreken om te klankborden, vermeld dit dan in uw vraag.
  • Wees zo volledig mogelijk in uw vraagstelling.
  • Geef aan wanneer u bereikbaar bent en vermeld uw mobiele nummer.
  • zijn collega's op de hoogte van uw vraag? Noem hun naam in uw vraag.
  • Vaker een vraag gesteld? Vul alleen de verplichte velden in (aangegeven met een sterretje).
  • Wacht niet tot op het laatste moment voordat u uw vraag stelt.
  • Vermeld uw vraagnummer als u een vervolgvraag heeft.
  • Binnen 2 werkdagen kunt u een reactie van ons verwachten. Nog niks gehoord, maar wel antwoord verwacht? Neem contact op en vraag naar de status.

Wat gebeurt er met uw vraag?

Bent u benieuwd naar wat er met uw vraag gebeurt? Dit is de route: Uw vraag komt binnen bij intake, zij zetten de vraag in ons registratiesysteem en verbinden er een onderwerp aan, zodat de juiste deskundige er mee aan de slag gaat. Voor elk domein is dagelijks een deskundige aanwezig. Deze beantwoordt uw vraag per email of telefoon of gaat op zoek naar het antwoord. Wekelijks wordt de correctheid van alle antwoorden per domein gecontroleerd. Moeilijke, aparte, veel voorkomende en beleidssignalerende vragen worden vertaald naar 'Vragen en antwoorden' op de website. Signalen die medewerkers opvangen, bijvoorbeeld over een gat in de regelgeving of uitvoeringsproblemen, worden met het ministerie van Infrastructuur en Milieu besproken. Dit kan leiden tot bijvoorbeeld een reparatie in een wet of besluit, een toelichting in een komende wijziging, een handreiking of extra informatie op de website. Er gebeurt dus meer met uw vraag, dan dat we alleen een antwoord geven!

Suggesties?

We horen graag uw suggesties of klachten, zodat we onze dienstverlening kunnen verbeteren. U kunt ze doorgeven via het contactformulier.