3a. Dichter bij de klanten
Algemeen
- Nummer
- 3
- Bedrijfstak
- Werkgevers, vervoerders en verladers
- Activiteit
- Verkorten ritten door werkgevers, verladers en vervoerders
Doel
Toepasbaarheid
Bedrijven met een substantieel volume aan inkomend of uitgaand klantbezoek. En waarbij om historische of andere redenen niet of nauwelijks rekening is gehouden met de locatie van de klanten.
Beschrijving
De locatie van de afspraak is bepalend voor het reisgedrag en vervoerswijze keuze van de werknemers en klanten. Een bedrijf kan overwegen locaties te zoeken die dichter bij de klanten ligt. Daardoor maken de eigen medewerkers minder kilometers naar de klant toe, of de klanten minder kilometers naar het bedrijf. Voor de locaties zijn meerdere mogelijkheden die zich vooral onderscheiden op kosten en flexibiliteit. Gedacht kan worden aan nieuwe of extra werklocaties waar een kleinere ontmoetingsruimte wordt gehuurd. Denk bijvoorbeeld aan Seats2meet, die op verschillende stationslocaties aanwezig zijn. Bedrijven kunnen er ook voor kiezen om een eigen locatie te openen, dichter bij de klant.
Financiële aspecten
Milieu | Kosten | Baten |
---|---|---|
|
|
|
Aanvullende informatie
Handhaafbaarheid
De inrichting kan dit aantonen door inzicht te geven in klantlocaties.
Haalbaarheid
Complex, er moet met veel verschillende factoren rekening gehouden worden om te bepalen of deze maatregel nuttig en haalbaar is. Een locatie dichterbij de klant kan nadelig uitpakken voor de reistijd van werknemers.