Storing berichtenverkeer Omgevingsloket online opgelost

Omgevingsloket mailing
Mailing Omgevingsloket online

Storing berichtenverkeer Omgevingsloket online

Op 10 en 11 december 2020 was er een storing in het in het berichtenverkeer (webservices) van Omgevingsloket online. Deze storing is opgelost. Alle berichten zijn (als het goed is) opnieuw verzonden.

Controleer uw aanvragen en aanvullingen

Voor alle zekerheid vragen wij u om te controleren of u alle berichten op 10 december en op 11 december tot 13.00 uur goed ontvangen heeft.

Dit kunt u op 2 manieren doen:

  • Log in op Omgevingsloket online en sorteer het Overzicht aanvragen op 'gewijzigd op'. Controleer of u de aanvragen en aanvullingen gedaan op 10 en 11 december goed in uw eigen systeem heeft ontvangen.
  • De lokaal beheerder kan in de beheermodule een rapportage 'Kenmerken van ingediende aanvragen' maken. Sorteer deze rapportage op 'Datum laatste wijziging' en vergelijk de aanvragen en aanvullingen op 10 en 11 december met de aanvragen in uw systeem.

Bericht niet ontvangen?

Heeft u een bericht niet ontvangen? Dan kan de lokaal beheerder van uw organisatie de aanvraag of de aanvulling opnieuw versturen. Dit kan door in het Omgevingsloket de aanvraag te openen en de taak 'aanvraag opnieuw versturen' uit te voeren.

Let op: als er meerdere aanvullingen bij een aanvraag zijn ingediend, kan alleen de laatste aanvulling op deze manier opnieuw worden verstuurd. Overige aanvullingen kunt u handmatig overhalen van de ftp-server.

Vragen?

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de helpdesk Omgevingsloket.