Vragen en antwoorden
Heeft u een vraag over het Omgevingsloket online? Hier vindt u een overzicht van alle vragen en antwoorden over het Omgevingsloket
- Vragen en antwoorden
- Overheid
- Bedrijven en particulieren
- Verwijderen aanvragen
- Wanneer wordt een aanvraag of melding verwijderd?
- Hoe kan een aanvrager (of gemachtigde) een aanvraag behouden?
- Waarom worden aanvragen uit Omgevingsloket online verwijderd?
- Hoe verloopt het proces van verwijderen?
- Hoe kan een aanvrager (of gemachtigde) het PDF-bestand van de aanvraag downloaden?
- Hoe kan bevoegd gezag zien welke dossiers in aanmerking komen voor schoning?
- Hoe kan bevoegd gezag een dossier behouden?
- Wat kan de aanvrager (of gemachtigde) doen als hij/zij niet meer kan inloggen?
- Wanneer wordt een aanvraag of melding verwijderd?
- Inloggen op het Omgevingsloket: DigiD, eHerkenning en eIDAS
- Het lukt niet om in te loggen met eHerkenning, wat moet ik doen?
- Wat is het verschil tussen het bedrijvengedeelte en het particuliere gedeelte?
- Wie hebben eHerkenning nodig?
- Hoe vraag ik eHerkenning aan?
- Mijn KvK-nummer is vervallen, hoe kan ik nu nog mijn aanvragen in Omgevingsloket online inzien?
- Hoe doe ik een aanvraag voor een niet in Nederland gevestigd bedrijf of particulier?
- Mijn buitenlands bedrijf heeft geen eHerkenning. Hoe kan ik toch een omgevingsvergunning aanvragen?
- eIDAS: Europese burgers kunnen inloggen, bedrijven nog niet
- Heeft een bedrijf meerdere eHerkenningaccounts nodig?
- Kan in de oefenomgeving worden getest met eHerkenning?
- Wat kan ik doen wanneer het omgevingsloket online niet beschikbaar is?
- Ik krijg een nieuw KvK nummer. Wat betekent dit voor mijn toegang tot het Omgevingsloket?
- Kan ik met een nieuw eherkenningsmiddel ook mijn oude aanvragen nog inzien?
- Hoe moet ik als bedrijf inloggen op Omgevingsloket online?
- eHerkenningaccount met algemene of specifieke autorisatie
- Het lukt niet om in te loggen met eHerkenning, wat moet ik doen?
- Vergunningcheck
- Wat is de vergunningcheck?
- Uitleg bij erf, achtererfgebied en bebouwingsgebied
- Kan ik de gegevens van mijn vergunningcheck meenemen in de aanvraag?
- Hoe lang blijft de vergunningcheck die ik heb ingevuld online beschikbaar?
- Kan ik rechten ontlenen aan de uitkomst van de vergunningcheck?
- Ik krijg een verkeerd scherm in de vergunningcheck bij 'locatie op andere manier aangeven'
- De uitkomst van de vergunningcheck voor brandveilig gebruik geeft aan dat een aanvrager vergunningplichtig EN meldingplichtig is, kan dit?
- Foutmelding oppervlakte bebouwingsgebied
- Wat is de vergunningcheck?
- Iemand machtigen
- Wat is een machtiging en hoe stel ik dit in?
- Wie kan een aanvraag indienen?
- Hoe kan een bedrijf een aanvraag/melding invullen voor een particulier en voor een ander bedrijf?
- Hoe machtig je iemand voor het doen van (aanvullingen op) een aanvraag?
- Indien een gemachtigde een aanvraag doet, kan de aanvrager dan zelf ook nog zijn aanvraag inzien?
- Hoe kan gemachtigde een aanvraag doen voor een organisatie die geen KvK nummer heeft?
- Hoe doe ik een aanvraag voor een niet in Nederland gevestigd bedrijf of particulier?
- Hoe werkt een machtiging voor een niet-ingezetene met een bedrijf in Nederland?
- Is het mogelijk meerdere bedrijven tegelijkertijd te machtigen?
- Kan ik mijn eigen adviseur gegevens laten toevoegen?
- Wie is verantwoordelijk voor leges als een bedrijf een aanvraag voor een klant indient?
- Wat is een machtiging en hoe stel ik dit in?
- Vooroverleg
- De aanvraag invullen/indienen
- Kan ik mijn aanvraag wijzigen of aanvullen?
- Hoe kan ik een aanvraag hergebruiken of intrekken?
- Moet ik alles in één keer aanvragen?
- Klopt het dat een aanvraag direct na indiening de status van "in behandeling" krijgt?
- Krijg ik een bevestiging?
- Kan ik als aanvrager voorschriften wijzigen of mijn vergunning intrekken?
- Hoe kan ik een papieren aanvraagformulier aanmaken?
- Kan de aanvrager een andere persoon, bedrijf of gemeente laten meekijken bij een aanvraag?
- Is een notitie, toegevoegd door bevoegd gezag, zichtbaar voor de aanvrager? En andersom?
- De locatie wordt niet herkend door het loket. Hoe kan ik verder met mijn aanvraag?
- Hoe kan een aanvraag gedaan worden voor meerdere adressen/percelen?
- Hoe dien ik een aanvraag voor een OBM in?
- Wat is de relatie van de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) met het omgevingsloket?
- Waarom kan ik maar één sessie openen in dezelfde webbrowser?
- Na 15 minuten niets doen in het Omgevingsloket word ik automatisch uitgelogd. Wat is hier aan te doen?
- Procedure onbekend, wat betekent dit?
- Kan ik vertrouwelijke gegevens indienen via het loket?
- Hoe werkt de “Melding brandveilig gebruik”?
- Kiezen uit twee waterschappen
- Het verschil tussen de bouwkosten en de totale geschatte kosten?
- Waarom krijg ik niet één formulier voor alle bouwactiviteiten?
- Hoe wordt bepaald of een sloopmelding 5 dagen of 4 weken van te voren moet worden gemeld?
- Moeten alle gegevens direct met de sloopmelding worden verstrekt of mogen gegevens ook later worden aangeleverd?
- Kan ik een bestaand bodemenergiesysteem melden via het loket?
- Kan ik een nieuw bodemenergiesysteem melden wanneer ik niet over een certificaatnummer beschik?
- Aanvulling indienen lukt niet
- Ik wil een omgevingsvergunning aanvragen via het Omgevingsloket, maar ik krijg een foutmelding
- Kan ik mijn aanvraag wijzigen of aanvullen?
- Bijlagen
- Kan een aanvrager na het indienen van de aanvraag/melding nog bijlagen toevoegen?
- Kan ik reeds toegevoegde en ingediende bijlagen ook weer verwijderen?
- Aanvulling indienen lukt niet
- Welke eisen zijn er aan de bestandsnaam bij het uploaden van bijlagen?
- Kan ik meerdere bijlagen tegelijk toevoegen?
- Hoe groot mag een bijlage zijn?
- Welke bestandstypen zijn toegestaan in het loket?
- Hoe dien ik een aanvulling in?
- Hoe typeer ik bijlagen?
- Kan een aanvrager na het indienen van de aanvraag/melding nog bijlagen toevoegen?
- Verlenen vergunning/melding
- Koppeling Omgevingsloket online en Landelijk Asbestvolgsysteem
- Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
- Mag een bedrijf, als gemachtigde, vragen om het BSN van een particulier?
- Omgevingsloket online en de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG)
- Waar is bepaald dat persoonsgegevens moeten worden opgenomen in de aanvraag/melding?
- Is het mogelijk een toestemming voor de publicatie van persoonsgegevens in te trekken?
- Wat betekent de AVG-verantwoordingsplicht voor bevoegd gezagen bij gebruik van het OLO/AIM?
- Mag een bedrijf, als gemachtigde, vragen om het BSN van een particulier?
- De berichtenbox
- Digitale toegankelijkheid
- Verwijderen aanvragen
- Overheid