Verwijderen aanvragen
Vanaf 15 juni 2020 worden 'oude' aanvragen maandelijks uit Omgevingsloket online verwijderd.
Vanaf 15 juni 2020 worden 'oude' aanvragen maandelijks uit Omgevingsloket online verwijderd.
Aanvragen worden sinds juni 2020 maandelijks verwijderd. Aanvragen en meldingen worden verwijderd uit Omgevingsloket online wanneer ze langer dan een jaar niet zijn gewijzigd. Dit geldt ook voor conceptaanvragen.
Het is ook mogelijk dat bevoegd gezag heeft aangegeven dat een aanvraag is afgehandeld. Ook dan wordt de aanvraag verwijderd.
Het OLO is geen archief. Daarom schonen wij het systeem regelmatig op. Alleen als u zeker weet dat u nog een aanvulling moet doen op een bestaande aanvraag, kunt u de aanvraag bewaren.
De vele aanvragen in Omgevingsloket online zorgen er voor dat beheeractiviteiten steeds langer duren. Bij een eventuele reparatie zal het Omgevingsloket te lang niet bereikbaar zijn.
Aanvragen en meldingen worden verwijderd uit Omgevingsloket online wanneer ze langer dan een jaar niet zijn gewijzigd. Of als bevoegd gezag heeft aangegeven dat een aanvraag is afgehandeld.
Bij het versturen van het aanvraagformulier heeft u een mail ontvangen van Omgevingsloket online. Dat e-mailbericht bevatte een PDF-bestand van het ingevulde formulier. Heeft u dat PDF-bestand niet meer tot uw beschikking? Download dan het PDF-bestand uit Omgevingsloket online. Hoe u dit doet kunt u zien in het filmpje.
De lokaal beheerder van Omgevingsloket online binnen uw organisatie kan een rapportage maken van ingediende aanvragen. Op het overzicht staat per dossier de datum van laatste wijziging.
Wilt u een aanvraag of melding behouden, breng dan een wijziging in het dossier aan. Dit kan bijvoorbeeld door het toevoegen van een bijlage of notitie.
Heeft u problemen met inloggen, bent u bijvoorbeeld uw wachtwoord vergeten? Kijk dan op de website van DigiD of neem contact op met uw eHerkenningsaanbieder.