Omgevingsloket

Helpdesk Omgevingsloket

Helpdesk Omgevingsloket online beantwoordt vragen van overheden, bedrijven en particulieren over Omgevingsloket online. U kunt op werkdagen telefonisch vragen stellen: 088-7977102. Of stel uw vraag per mail met het het helpdeskformulier.

Voor inhoudelijke vragen over uw aanvraag of melding kunt u terecht bij uw gemeente, waterschap of provincie.

Met Omgevingsloket online kunt u digitaal een aanvraag of melding doen voor omgevingsvergunningen en watervergunningen. Ook kunt u een vergunningcheck doen om te zien of een vergunning of melding nodig is. De overheid kan met Omgevingsloket online de aanvragen behandelen.

Bedrijven en particulieren

Informatie bij het doen van een aanvraag of melding in Omgevingsloket online

Op de hoogte blijven?

Op de hoogte blijven van nieuws en wijzigingen in Omgevingsloket online

Nieuws

Hier vindt u nieuws over nieuwe releases en wijzigingen. Om op de hoogte te blijven, abonneer u op de Mailing Omgevingsloket online.

Hoe werkt het Omgevingsloket vanaf 2022?

In 2022 treedt de Omgevingswet in werking. Vanaf de inwerkingtreding van de Omgevingswet kunnen initiatiefnemers geen vergunningaanvragen en meldingen meer indienen via Omgevingsloket online (OLO) en de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM). Dit kan dan via het nieuwe Omgevingsloket, onderdeel van het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO). Overheden behandelen bestaande aanvragen nog volgens de oude wet.

De website 'Aan de slag met de Omgevingswet' geeft hierover informatie.