Het lukt niet om in te loggen, hoe komt dit?

Vraag

Het lukt niet om in te loggen met DigiD/eHerkenning, hoe komt dat?

Antwoord

Wanneer het niet lukt om in te loggen met DigiD of eHerkenning kan dat meerdere oorzaken hebben:

  • u bent uw inloggegevens vergeten
  • er is een storing bij AIM
  • er is een storing bij DigiD of uw eHerkenningsleverancier

U bent uw inloggegevens vergeten

Als u uw inloggegevens voor DigiD of eHerkenning bent vergeten dan moet u de ‘wachtwoord vergeten?’ procedure bij DigiD of uw eHerkenningsleverancier volgen. Wij kunnen u hier helaas niet mee helpen.

Er is een storing

Het is ook mogelijk dat inloggen met DigiD of eHerkenning tijdelijk niet beschikbaar is door een storing bij AIM of bij DigiD/eHerkenning.

Heeft u op het inlog logo gedrukt en komt u niet op de achterliggende inlogpagina? Dan is er misschien sprake van een storing bij AIM. U kunt het in dit geval op een later moment nog een keer proberen  Of kijk of het inloggen wel lukt in Internet Explorer of een andere browser.

Bent u wel op de achterliggende inlogpagina terecht gekomen, maar krijgt u een foutmelding wanneer u probeert in te loggen? Dan is er misschien sprake van een storing bij DigiD of uw eHerkenningsleverancier. U kunt het in dit geval op een later moment nog een keer proberen of contact opnemen met uw eHerkenningsleverancier.