Asbestinformatievoorziening op de gemeentelijke website

Uit onderzoek in opdracht van het ministerie van Infrastructuur en Milieu (IenM) is naar voren gekomen dat de actualiteit en compleetheid van de informatievoorziening over asbest op gemeentelijke websites beter kan. Naar aanleiding van deze uitkomsten is in overleg met een aantal gemeenten, IenM en InfoMil besloten een internetmodule te ontwikkelen.

Asbestinformatievoorziening op uw website

De asbest internetmodule is vanaf nu beschikbaar. Deze module bevat kant en klare, actuele teksten en vragen en antwoorden over het onderwerp asbest.

Beheer

Kenniscentrum InfoMil beheert de internetmodule en actualiseert de teksten geregeld. Via de website houden wij gebruikers hiervan op de hoogte. Gemeenten kunnen de module kosteloos gebruiken. De module wordt periodiek geactualiseerd en dit zal via deze website worden gecommuniceerd.

Helpdesk

Vragen kunt u op werkdagen tussen 09:00 en 12:00 uur stellen via de helpdesk van Kenniscentrum InfoMil via 088 602 50 50. U kunt uw vragen ook per email stellen via het helpdeskformulier.

Gebruik

De teksten en vragen en antwoorden in de module zijn op twee manieren te gebruiken:

  1. Als platte tekst (door selecteren en kopiëren)
  2. Als Xml-bestand, volgens de instructie

In beide gevallen is het ook mogelijk om de eigen gemeentelijke informatie op te nemen, zoals openingstijden van de gemeentewerf en wijze van aanleveren afvalstoffen. Zo houdt u als gemeente uw eigen identiteit.


Uw onderwerpen