Waarom werkt digitaal melden met de Activiteitenbesluit Internet Module niet?

Vraag

Waarom werkt het digitaal melden met de Activiteitenbesluit Internet Module niet?

Antwoord

Dit kan te maken hebben met het feit dat de gemeente, provincie of het ministerie nog niet is aangesloten op de AIM. Daarnaast kan sprake zijn van 'te scherp' ingestelde beveiligingsinstellingen en/of spamfilters.

Hoe kan een gemeente zich aanmelden?

De meeste gemeentes, provincies en ministeries zijn inmiddels aangesloten op de Activiteitenbesluit Internet Module.

Gemeentes, provincies of ministeries die willen aansluiten op de AIM, kunnen zich aanmelden via het contactformulier. Voor het aansluiten zijn de volgende gegevens nodig:

  • Contactpersoon voor Activiteitenbesluit Internetmodule bij gemeente/provincie
  • E-mailadres waaarop de gemeente of provincie de meldingen Activiteitenbesluit wil ontvangen
  • Postadres voor het nasturen van bijlagen

Beveiligingsinstellingen en/of spamfilters

Indien de gemeente/provincie is aangesloten, kan het zijn dat  het melden toch niet werkt. Dit kan te maken hebben met 'te scherp' ingestelde beveiligingsinstellingen en/of spamfilters. Zie hiervoor: Waarom ontvang ik geen mail met meldingsformulier en/of melding?.

Belangrijk

Mocht u na het bovenstaande nog steeds problemen hebben dan kunt u contact opnemen met onze helpdesk.